Medarbejderportrætter - Stemningsbilleder - Konferencebilleder
Det gode medarbejderportræt.
Der er ingen faste regler for, hvordan du tager et godt medarbejderportræt, da det afhænger af formålet med portrættet samt målgruppen.
Jeg har produceret medarbejderportrætter for blandt andet Carlsberg, PwC, Danske Bank mf. Generelt tilstræber jeg at opfylde disse punkter i mine portrætter:
- Giver et ærligt og nuanceret billede af medarbejderen.
- Billedet skal præsenterer medarbejderens baggrund og kompetencer.
- Medarbejderportrættet skal indholde relevante oplysninger, der er relevante for let at forstået for målgruppen.
- Portrættet skal være indbydende at se på.
- Nogen gange inkluder jeg visuelle elementer i portrætterne, for at gøre dem mere indbydende og levende.
Medarbejderportrætter i din markedsføring.
Der er mange gode grunde til at bruge portrætter af dine medarbejder i markedsføring.
- For det første kan medarbejderportrætter give et menneskeligt touch til din virksomhed, hvilket kan skabe en følelse af tillid og nærvær hos dine kunder.
- Medarbejderportrætter kan også være med til at give en følelse af personlighed og individuelle historier, hvilket kan være med til at gøre din virksomhed mere “likeable” for dine kunder.
- Portrætter kan være en effektiv måde at vise, hvem der arbejder i din virksomhed og hvad de står for. Dette kan være med til at skabe en følelse af ærlighed og transparens omkring din virksomhed, hvilket kan være med til at øge kundernes tillid til din virksomhed.
- Endelig kan medarbejderportrætter være en effektiv måde at differentiere sig fra konkurrenterne på, da mange mindre virksomheder ikke bruger portrætter i deres markedsføring.


Ofte stillede spørgsmål til fotografen:
Som fotograf får jeg ofte de samme spørgsmål fra kunder, som ønsker at bruge mig til film eller billeder. Derfor har jeg valgt at samle dem her som en FAQ (Frequently Asked Questions )
Skulle du dog, ikke finde svar på dine spørgsmål, så kontakt mig endelig
Det kan nogle gange føles som en jungle at begive sig ud i, når du leder efter den rigtige person til at skyde gode billeder af dig og/eller dine medarbejder. Odense byder på et hav af fotografer i varierende stilarter, dygtighed og erfaring. Heldigvis siger et billede mere end tusind ord. Derfor vil jeg anbefale, at du besøger fotografens hjemmeside for at se deres arbejde. Her kan du studere fotografens billeder og notere dig, om de fortæller en historie til dig, om de er redigeret efter din smag, om de er korrekt eksponeret og etc.
Du behøves naturligvis ikke at forstå “fotograf-sproget” for at vide, om du kan lide et billede eller ej. Men brug gerne tid på at kigge ekstra godt på billederne. Hvad fungerer, og hvad fungerer ikke? Ønsker du et billede i samme stil? Eller kan du se, at fotografens arbejde er alsidigt, så I i fællesskab kan finde frem til netop den stil, du ønsker?