



MEDARBEJDERPORTRÆTTER
- Styrk din virksomheds profil
Sådan skaber gode portrætter engagement, identitet og tillid blandt dine medarbejdere og kunder.
Skarpe og troværdige medarbejderportrætter
skaber en bedre relation til dine kunder.
Medarbejderportrætter er en unik måde at præsentere dine medarbejdere og ikke mindst virksomhed på.
For at sikre et godt førstehåndsindtryk online er det afgørende at have gode, skarpe og troværdige portrætbilleder, og for den sags skyld også stemningsbilleder. Virksomhedens portrætter skal sende de rigtige signaler til den målgruppe, du ønsker at nå ud til.
Det er afgørende for din virksomhed, at have en hjemmeside og LinkedIn-profil, der giver et ægte billede af, hvem du og dine ansatte er. Medarbejderportrætter er en effektiv måde at opbygge tillid og skabe forbindelse til dine kunder.


Et medarbejderportræt skal som det første vise virksomhedens ansigter til både nuværende og potentielle kunder, samtidig med at det tilføjer virksomheden personlighed og ægthed.
Min tilgang til at levere professionelle medarbejderportræt-fotos til mine kunder er at sikre, at alle medarbejdere er tilfredse med deres portrætfoto. Dette opnås ved at skabe en afslappet atmosfære og give den enkelte medarbejder den tid, der er nødvendig for at fremkalde et naturligt og godt udtryk.
Fordelen for virksomheden er tilfredse medarbejdere og en styrkelse af virksomhedens profil, da medarbejderne er mere tilbøjelige til at bruge portrætterne på sociale medier, som for eksempel LinkedIn.




Medarbejderfotografering - Step by step
En medarbejderportrætopgave starter altid med et forberedende møde enter fysisk eller online, hvor vi aftaler stil, form, ønsker og udtryk for medarbejderportrætterne, som vil blive skræddersyet til at matche virksomhedens visuelle udtryk og styrke virksomhedens image.
Forventning til fotografering:
Før vi går i gang, vil jeg gerne høre om jeres ønsker til stil, udtryk, baggrund m.m. Dette kan vi tage over telefonen, via mail eller ved et fysisk/online møde. Efterfølgende vil jeg sende jer en pris og detaljer for fotograferingen.
Selve fotograferingen:
Uanset om portrætterne skal tages på en location baggrund eller på en baggrundsrulle, vil processen være ens. Jeg sørger for opsætning af lys, trækker kabler, sætter computeren op og tager testskud. På denne måde vil jeg være klar til at tage imod jeres medarbejdere til selve fotosessionen.
Efter fotograferingen:
Når alle billederne er færdigfotograferede, vil jeg gå i gang med redigeringen. Alle billederne vil altid blive redigeret således at farver og kontrast passer sammen. Billederne vil ligeledes blive beskåret til samme størrelse, så de ser ens ud på virksomhedens hjemmeside.
Levering af billeder:
Leveringstiden afhænger af projektets størrelse og omfang, men det typiske tidsrum er 2-10 dage. Jeg leverer altid billederne i digital form og i højeste opløsning. Derudover leverer jeg portrætbillederne i et mindre webformat, som passer til f.eks. LinkedIn. Hvis du skulle have behov for det, kan jeg naturligvis også levere rå-billederne.




I mine portrætter tilstræber:
- At give et ærligt og nuanceret billede af medarbejderen.
- At billedet skal præsenterer medarbejderens funktion.
- At medarbejderportrættet skal indholde relevante oplysninger.
- At billedet skal være indbydende at se på.
- At inkluder jeg visuelle elementer.

Medarbejderportrætter i din markedsføring
Der er mange gode grunde til at bruge portrætter af dine medarbejder i markedsføring.
For det første kan medarbejderportrætter give et menneskeligt touch til din virksomhed, hvilket kan skabe en følelse af tillid og nærvær hos dine kunder.
Medarbejderportrætter kan også være med til at give en følelse af personlighed og individuelle historier, hvilket kan være med til at gøre din virksomhed mere “likeable” for dine kunder.
Portrætter kan være en effektiv måde at vise, hvem der arbejder i din virksomhed og hvad de står for. Dette kan være med til at skabe en følelse af ærlighed og transparens omkring din virksomhed, hvilket kan være med til at øge kundernes tillid til din virksomhed.
Endelig kan medarbejderportrætter være en effektiv måde at differentiere sig fra konkurrenterne på, da mange mindre virksomheder ikke bruger portrætter i deres markedsføring.
Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Claus i forbindelse med nye rekrutteringsbilleder. Han har været en utrolig god sparringpartner i forbindelse med photoshoot, redigering af billeder, og under hele planlægnings processen. Han arbejder professionelt og skaber gode rammer under et photoshoot så deltagerne slapper af.
Parya Salami – Carlsberg
professionelle medarbejderbilleder
Kontakt mig her - og lad os skabe noget fantastisk sammen!
Ofte stillede spørgsmål til fotografen:
Som fotograf får jeg ofte de samme spørgsmål fra kunder, som ønsker at bruge mig til film eller billeder. Derfor har jeg valgt at samle dem her som en FAQ (Frequently Asked Questions )
Skulle du dog, ikke finde svar på dine spørgsmål, så kontakt mig endelig
Det kan nogle gange føles som en jungle at begive sig ud i, når du leder efter den rigtige person til at skyde gode billeder af dig og/eller dine medarbejder. Odense byder på et hav af fotografer i varierende stilarter, dygtighed og erfaring. Heldigvis siger et billede mere end tusind ord. Derfor vil jeg anbefale, at du besøger fotografens hjemmeside for at se deres arbejde. Her kan du studere fotografens billeder og notere dig, om de fortæller en historie til dig, om de er redigeret efter din smag, om de er korrekt eksponeret og etc.
Du behøves naturligvis ikke at forstå “fotograf-sproget” for at vide, om du kan lide et billede eller ej. Men brug gerne tid på at kigge ekstra godt på billederne. Hvad fungerer, og hvad fungerer ikke? Ønsker du et billede i samme stil? Eller kan du se, at fotografens arbejde er alsidigt, så I i fællesskab kan finde frem til netop den stil, du ønsker?

headshot
Det stærke & professionelle portræt
Et portræt og et headshot er to forskellige typer billeder og to helt forskellige fotoopgaver for mig som fotograf og de har forskellige formål.
Et portræt er, som nævnt oven for, et billede, der typisk viser medarbejderen i en bestemt sammenhæng, funktion og kan afspejle personens funktion i virksomheden.
Et portræt kan f.eks. være et billede af medarbejder ved sit skrivebord, stående foran virksomhedens domicil, i produktion, i sin lastbil osv. Altså portrættet viser ofte personen i arbejde.
Portrætter kan bruges i en bredere sammenhæng end headshots. Portrætter er ikke nødvendigvis fokuseret på ansigtet. Portrætter kan indeholde mere af personens krop og give mere information om personens personlighed og funktion i virksomheden. Portrætter bruges ofte til at viser medarbejderne på virksomhedens hjemmeside.
Et headshot er derimod en type portrætfotografi, der fokuserer på personens ansigt og skuldre. Headshots bruges ofte i professionelle sammenhænge, f.eks. på LinkedIn, i CV’er og ikke mindst til pressebilleder.
Et headshot er en kraftfuld form for portrætfoto, hvor motivet ser direkte ind i kameraet og ansigtet fylder meget af billedet. Headshots kan være taget med eller uden et smil, og med eller uden tænder synlige.
Jeg skyder flest headshots af virksomhedens ledende medarbejder. Et headshot er mere stærkt og kraftfult end et “almindeligt” portræt.
Generelt set, hvis du ønsker at fremhæve personens udseende og professionelle image, og skabe et stærkt førsteindtryk, kan et headshot være en god mulighed. Hvis du ønsker at skildre en persons personlighed og funktion bredere, kan et portræt være en bedre mulighed.




HEadshot
- Styrk din virksomheds profil
Sådan skaber gode portrætter engagement, identitet og tillid blandt dine medarbejdere og kunder.