facebook_pixel

Mere end bare flotte billeder

Sparring, rådgivning og kreative billeder gør forskellen

 

Om kunden
Siger man Davidsen, så ringer der ofte en klokke. Davidsens Tømmerhandel er en danskejet handelsvirksomhed inden for trælast og byggemarked. Virksomheden er mere end et simpelt byggemarked. Davidsen driver en ambitiøs forretning med fokus på kundetilfredshed gennem rådgivning i øjenhøjde, hvor enkelte principper er et afgørende krydderi; kunden er altid i centrum.

Davidsen ønsker også at være den frække dreng i klassen, en atypisk tømmerhandel. Det handler ikke kun om den billigste hammer eller sav. Det handler i højere grad om kompetent rådgivning. Det handler om at skille sig ud – og det var netop derfor, Davidsen pegede på mig til at fange de unikke øjeblikke – selvom det handlede om havemøbler.

Brief
Davidsens ønske var at skille sig ud. Og da havemøbler ikke altid er spændende i sig selv, krævede det en nyfortolkning af, hvordan havemøbler skal gengives anno 2018. Davidsens ønske bunder i en ny, intern strategi, hvor formålet er at løfte virksomhedens visuelle profil. Og for at kunne skille sig ud i et relativt lille kundesegment, kræver det nytænkning og kreative koncepter.

Præmissen var derfor klar; Davidsen skulle bruge nye, kreative billeder af deres havemøbler til virksomhedens 2018 katalog – et katalog, der om fysisk eksemplar og online.

Proces
Det hele startede i april 2017, hvor jeg blev kontaktet. Der var kemi, og aftalen blev indgået. Indkøbsdirektør for import, Kenneth Olsbro Mejrup, stod for alt det praktiske med at bestille møblerne hjem, at få dem samlet og generel opsætning – og derfra tog jeg over. I den indledende fase var fokus primært på rådgivning omkring locations og mulige kreative vinkler. Den ærlige, løbende dialog er afgørende for ethvert samarbejde. Jeg agerede sparringspartner og konsulent.

Billederne blev skudt over tre dage – og selvom vi havde vejr udfordringer – så fik vi de sidste i kassen i slutningen af september.

Resultat

Davidsen inviterede mig med ombord på deres rejse om at opnå en stærkere visuel tilstedeværelse og positionering gennem kreative, levende billeder af deres møbelsortiment. Det blev til mange forskellige billeder af forskellige havemøbler. Det var både close-up, men også den skæve vinkel – det var vigtigt at få havemøblerne til at fremstå unikke og levende – hvilket kan være lidt af en udfordring, nu hvor det er havemøbler.

Jeg fokuserede derfor på at sammensætte møblerne, så de komplementerer hinanden, så slutbrugeren ligeledes kan få en følelse af, hvilke havemøbler passer sammen – så det var ikke kun et spørgsmål om æstetik, men også et spørgsmål om at imødekomme slutbrugernes behov.

Projektet var en succes. Billederne afspejler vores kreative proces, hvor vi i samarbejde løste opgaven.

Udtagelse
”Claus levede op til vores forventninger om kreativitet. Han leverede ikke kun levende, unikke billeder af vores møbelsortiment, han fungerede også som konsulent i den indledende og eksekverende fase, hvilket gav os ro. Vi vidste, at vi var i gode hænder, og processen blev styret i mål, uden problemer. Mejrup fortsætter, ”vi er glade for resultatet, og vi føler, at vi har løftet vores visuelle profil inden for havemøbelbranchen”.

Kenneth Olsbro Mejrup
Indkøbsdirektør

Fotograf for DavidsenFotograf for Davidsen

Opnå større synlighed gennem gode billeder og professionelle film.

Kontakt 5120 9758 | claus@clauslillevang.dk

without
https://clauslillevang.dk/wp-content/themes/VIRKER%20-carbon/
https://clauslillevang.dk/
#ffffff
style5
paged
Loading posts...
/var/www/clauslillevang.dk/public_html/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
on
no
yes
off
Skiv din mail
off
off